Por eso, en este momento si no permitimos a los profesores europeos emplear convenie
nte y realmente las nuevas tecnologías, les convertimos en Virgilios incompletos, o sea, en Virgilios que no podrán permitir a Dante - el Dante que es cada uno de sus alumnos – recorrer el camino que le lleva a la purificación y al conocimiento, porque no disponen de las nuevas metáforas, de las nuevas estruct
uras, de las nuevas tecnologías digitales que por fin permiten gozar de un sistema educativo libre de las trabas de una cultura con frecuencia fr
...[+++]agmentaria y enfarragosa.
Well then, if we do not now place European teachers in a position to make proper, realistic use of new technologies, we will be turning them into pseudo-Virgils, that is Virgils who will not be capable of guiding Dante – the Dante who is each of their pupils – along the path which will lead him to purification and knowledge, because they do not have access to the new metaphors, the new structures, the new digital technologies that can provide an educational system which is, at last, free from the constraints of a culture which is not infrequently disjointed and disordered.