Wordscope¿Busca la traducción exacta de una palabra en un determinado contexto?
Para ayudarle, Wordscope ha indexado miles de sitios de calidad
Opiniones de nuestros clientes y socios«Wordscope, meilleur que le meilleur dictionnaire juridique !»

Koen Bastaerts
PO-Services logistiques-Traduction

Régie des Bâtiments
Share this page!
   
Wordscope Vídeos
«Philip Rosedale habla acerca de Second Life - TED Talks -»

(Vídeo con subtítulos en español)
NEW !Translate documents faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
SIGN UP NOWIt is free and easy!

pro.
 
wordscope
 
.com
ALL IN ONE
Public Translation Memories
Private Translation Memories
Neural Machine Translation
Terminology
https://pro.wordscope.com
New ! Wordscope content is now available as a huge translation memory / terminology database that you can use to translate your documents! You can also add your own translation memories and use neural machine translation!

Traducción de «centro de enseñanza » (Español → Inglés) :

TERMINOLOGÍA
centro de enseñanza [ centro escolar | colegio | escuela ]

educational institution [ school | teaching institution ]


Centro de Enseñanza Selecta

Centre of Educational Excellence


Centro de enseñanzas gráficas

Printing Industry Training Centre


centro de enseñanza superior en agricultura y silvicultura

higher education establishment for agriculture and forestry


jefa de departamento de centro de enseñanza media | jefa de departamento de instituto de enseñanza media | jefe de departamento de centro de enseñanza media | jefe de departamento de centro de enseñanza media/jefa de departamento de centro de enseñanza media

high school head of department | school department head | secondary school department head | secondary school head of department


director de centro de enseñanza superior | directora de escuela técnica | director de centro de enseñanza superior/director de centro de enseñanza superior | directora de centro de enseñanza superior

FE director | further education director | arts conservatory director | further education principal


director de instituto de enseñanza secundaria | directora de centro de enseñanza secundaria | director de centro de enseñanza secundaria/directora de centro de enseñanza secundaria | directora de instituto de enseñanza secundaria

head teacher of secondary school | secondary school director | secondary school head teacher | secondary school principal


enseñanza secundaria [ centro de enseñanza secundaria | enseñanza media | enseñanza secundaria obligatoria | escuela secundaria | ESO | instituto de bachillerato | instituto de enseñanza media | instituto de enseñanza secundaria | instituto de formación profesional ]

secondary education [ secondary school ]


Programa de apoyo a acciones de cooperación para el desarrollo entre universidades y centros de enseñanza superior de Europa y de los Países Terceros Mediterráneos | Programa de apoyo a acciones de cooperación para el desarrollo entre universidades y centros de enseñanza superior de Europa y de los Países Terceros Mediterráneos(PTM) | MED-CAMPUS [Abbr.]

Programme to support development cooperation schemes between the universities and higher educational establishments of Europe and the Mediterranean non-member countries | Programme to support development cooperation schemes between the universities and higher educational establishments of Europe and the Mediterranean non-member countries (MNCs) | MED-CAMPUS [Abbr.]


enseñanza abierta [ centro de educación de adultos | curso universitario de verano | universidad de verano | universidad popular ]

open university [ people's university | summer university | summer schools(UNBIS) ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
h)«cualificaciones de enseñanza superior»: cualquier título, certificado u otro documento que acredite cualificaciones formales, expedido por una autoridad competente que certifique que se han cursado con éxito estudios de enseñanza superior o un programa de enseñanza de tercer ciclo equivalente, a saber, un conjunto de cursos impartidos por un centro de enseñanza reconocido como establecimiento de enseñanza superior o un centro de enseñanza de tercer ciclo equivalente por el Estado en que se encuentre, cuando los estudios necesarios para adquirir las cualificaciones hayan durado al menos tres años y correspondan al menos al nivel 6 de l ...[+++]

(h)"higher education qualifications" means any diploma, certificate or other evidence of formal qualifications issued by a competent authority attesting the successful completion of a post-secondary higher education or equivalent tertiary education programme, namely a set of courses provided by an educational establishment recognised as a higher education institution or equivalent tertiary educational institution by the State in which it is situated, where the studies needed to acquire those qualifications lasted at least three years and correspond at least to ISCED 2011 level 6 or to EQF level 6, according to national law.


En este proyecto piloto participaron 17 centros de enseñanza secundaria y 18 centros de enseñanza primaria de toda Irlanda; apoyado por todas las partes del sistema educativo, se centró en evaluar la calidad de la planificación escolar, la calidad de la gestión escolar y la calidad del aprendizaje y de la enseñanza en los centros piloto.

This Pilot Project involved 17 secondary schools and 18 primary schools throughout Ireland; supported by all the education partners it focused on evaluating the quality of school planning, the quality of school management and the quality of learning and teaching in the pilot schools.


Apoyo de la Comisión Europea para mejorar los conocimientos y reforzar las políticas basadas en pruebas La Comisión: · llevará a cabo, en Europa 2030, un amplio ejercicio de posibles hipótesis para la educación en consulta con los agentes pertinentes, como la Mesa Redonda Europea de Industriales (ERT), la Asociación Europea de Universidades de Educación a Distancia (EADTU), la Liga de Universidades Europeas de Investigación (LERU), la Asociación Europea de Universidades (EUA) y la Red Escolar Europea, sobre la base del trabajo realizado por el Instituto de Prospectiva Tecnológica (JRC-IPTS)[35] y en consonancia con el proyecto Futurium[36], actualmente en curso; en cuanto a la enseñanza ...[+++]

European Commission support for better knowledge and stronger evidence-based policies The Commission will: · Carry out a comprehensive exercise of foresight scenarios for education in Europe 2030, in consultation with relevant actors such as ERT, EADTU, LERU, EUA and European Schoolnet on the basis of the work carried out by JRC-IPTS[35] and in line with the on-going FUTURIUM[36] project. As regards higher education, the Commission will also pursue work with the High Level Group for Modernisation of Higher Education to establish recommendations on the new modes of learning. · Develop measuring tools and indicators to monitor more closely ...[+++]


Los expertos vaticinan que, en el plazo de un año, en muchos centros de enseñanza europeos la computación en la nube y en las tabletas se habrá generalizado y que, dentro de dos o tres años, el aprendizaje a través de juegos de ordenador y una combinación de entornos presenciales y virtuales formarán parte integrante de la enseñanza.

The panel predicts that cloud and tablet computing will be commonplace in many European schools within a year, while learning through computer games and a combination of physical and virtual environments will be an integral part of teaching in the next two to three years.


Una reciente encuesta sobre el uso de las TIC en los centros de enseñanza llegó a la conclusión de que solo uno de cada cuatro alumnos de nueve años de edad estudia en un «centro con una gran dotación de equipos digitales» – con equipos recientes, banda ancha rápida (más de 10 Mbps) y alta «conectividad» (sitio web, correo electrónico para los alumnos y los profesores, red local y entorno virtual de aprendizaje).

A recent survey of the use of ICT in schools found that only one-in-four 9 year olds study at a 'highly digitally-equipped school' – with recent equipment, fast broadband (10mbps plus) and high 'connectivity' (website, email for students and teachers, local area network, virtual learning environment).


19. Aboga por que las escuelas adopten formas de aprendizaje flexibles y ajustadas a las necesidades de cada caso, y subraya que, principalmente, deben hacer frente a este desafío los centros de enseñanza primaria y los primeros cursos de enseñanza secundaria, mediante una intervención precoz y ayuda preventivos, el fomento de vínculos más estrechos con las escuelas y otras medidas; considera que, para ello, el personal docente, los psicólogos escolares, los trabajadores sociales de la enseñanza y todas las partes interesadas deben es ...[+++]

19. Advocates flexible, needs-based forms of learning at schools and stresses that this challenge must be addressed in particular by primary schools and in the early years of secondary schooling by means of early intervention, stronger bonds to be fostered with schools, and other measures; takes the view that teaching staff, educational psychologists, educational social workers and all relevant stakeholders should be qualified for this purpose and benefit from a high standard of training throughout their careers so as to enable them to reorient their practice and hence gear it to the new requirements and to be actively involved in the pl ...[+++]


35. Señala el papel fundamental de los programas y las estructuras de educación para promover la inclusión y reducir las tensiones interétnicas; pide, por consiguiente, a los Gobiernos de los países de los Balcanes occidentales que mejoren la calidad de la educación cívica y la enseñanza de la Historia incluyendo en sus planes de estudios los derechos civiles, los derechos humanos y los derechos democráticos como valores europeos fundamentales y que pongan fin a la segregación en las escuelas; señala que la enseñanza de la Historia en escuelas y universidades en los Balcanes occidentales debe basarse en investigaciones documentadas y deb ...[+++]

35. Notes the fundamental role of educational programming and structures in promoting inclusiveness and reducing inter-ethnic tensions; consequently, calls on the Western Balkan governments to improve the quality of education by including civic, human and democratic rights as fundamental European values in the relevant curricula and to put an end to segregation in schools; points out that the teaching of history in schools and universities in the Western Balkans must be based on documented research and must reflect the different perspectives of the various national and ethnic groups in the region if lasting results are to be achieved in promoting reconciliation and improving inter-ethnic relations; fully supports initiatives, such as the Joint History Proje ...[+++]


35. Señala el papel fundamental de los programas y las estructuras de educación para promover la inclusión y reducir las tensiones interétnicas; pide, por consiguiente, a los Gobiernos de los países de los Balcanes occidentales que mejoren la calidad de la educación cívica y la enseñanza de la Historia incluyendo en sus planes de estudios los derechos civiles, los derechos humanos y los derechos democráticos como valores europeos fundamentales y que pongan fin a la segregación en las escuelas; señala que la enseñanza de la Historia en escuelas y universidades en los Balcanes occidentales debe basarse en investigaciones documentadas y deb ...[+++]

35. Notes the fundamental role of educational programming and structures in promoting inclusiveness and reducing inter-ethnic tensions; consequently, calls on the Western Balkan governments to improve the quality of education by including civic, human and democratic rights as fundamental European values in the relevant curricula and to put an end to segregation in schools; points out that the teaching of history in schools and universities in the Western Balkans must be based on documented research and must reflect the different perspectives of the various national and ethnic groups in the region if lasting results are to be achieved in promoting reconciliation and improving inter-ethnic relations; fully supports initiatives, such as the Joint History Proje ...[+++]


34. Señala el papel fundamental de los programas y las estructuras de educación para promover la inclusión y reducir las tensiones interétnicas; pide, por consiguiente, a los Gobiernos de los países de los Balcanes occidentales que mejoren la calidad de la educación cívica y la enseñanza de la Historia incluyendo en sus planes de estudios los derechos civiles, los derechos humanos y los derechos democráticos como valores europeos fundamentales y que pongan fin a la segregación en las escuelas; señala que la enseñanza de la Historia en escuelas y universidades en los Balcanes occidentales debe basarse en investigaciones documentadas y deb ...[+++]

34. Notes the fundamental role of educational programming and structures in promoting inclusiveness and reducing inter-ethnic tensions; consequently, calls on the Western Balkan governments to improve the quality of education by including civic, human and democratic rights as fundamental European values in the relevant curricula and to put an end to segregation in schools; points out that the teaching of history in schools and universities in the Western Balkans must be based on documented research and must reflect the different perspectives of the various national and ethnic groups in the region if lasting results are to be achieved in promoting reconciliation and improving inter-ethnic relations; fully supports initiatives, such as the Joint History Proje ...[+++]


EU + países AELC/EEE | Número de propuestas en el marco de la acción 4 de Erasmus Mundus presentadas por centros de enseñanza superior (1) | Número de propuestas de proyectos en el marco de la acción 4 de Erasmus Mundus presentadas por centros de enseñanza superior que fueron seleccionadas (1) | Número de centros de enseñanza superior que participaron en proyectos en el marco de la acción 4 de Erasmus Mundus que fueron seleccionado ...[+++]

EU + EFTA/EEA Countries | HEI instances of participation in EM Action 4 projects applying to EM (1) | HEI instances of participation in EM Action 4 projects selected under EM (1) | HEIs participating in EM Action 4 projects selected under EM | Success rate in % |


EU + países AELC/EEE | Número de propuestas de másters Erasmus Mundus presentadas por centros de enseñanza superior (1) | Número de propuestas de másters Erasmus Mundus presentadas por centros de enseñanza superior que fueron seleccionadas (1) | Número de centros de enseñanza superior que participaron en másters Erasmus Mundus seleccionados en el marco de Erasmus Mundus | Tasa de éxito en % |

EU + EFTA/EEA Countries | HEI instances of participation in EM Masters Courses applying to EM (1) | HEI instances of participation in EM Masters Courses selected under EM (1) | HEIs participating in EM Masters Courses selected under EM | Success rate in % |


EU + países AELC/EEE | Número de propuestas de másters Erasmus Mundus presentadas por centros de enseñanza superior (1) | Número de propuestas de másters Erasmus Mundus presentadas por centros de enseñanza superior que fueron seleccionadas (1) | Número de centros de enseñanza superior que participaron en másters Erasmus Mundus seleccionados en el marco de Erasmus Mundus | Tasa de éxito en % |

EU + EFTA/EEA Countries | HEI instances of participation in EM Masters Courses applying to EM (1) | HEI instances of participation in EM Masters Courses selected under EM (1) | HEIs participating in EM Masters Courses selected under EM | Success rate in % |


EU + países AELC/EEE | Número de propuestas en el marco de la acción 4 de Erasmus Mundus presentadas por centros de enseñanza superior (1) | Número de propuestas de proyectos en el marco de la acción 4 de Erasmus Mundus presentadas por centros de enseñanza superior que fueron seleccionadas (1) | Número de centros de enseñanza superior que participaron en proyectos en el marco de la acción 4 de Erasmus Mundus que fueron seleccionado ...[+++]

EU + EFTA/EEA Countries | HEI instances of participation in EM Action 4 projects applying to EM (1) | HEI instances of participation in EM Action 4 projects selected under EM (1) | HEIs participating in EM Action 4 projects selected under EM | Success rate in % |


Tercer punto: propongo la creación de una marca universitaria europea que se concedería a módulos de formación impartidos por centros de enseñanza superior reconocidos por la calidad de la enseñanza y de la acogida reservada a los estudiantes de terceros países.

Thirdly, I propose that a European university label be established, which would be awarded to training modules provided in higher education establishments recognised for the quality of their teaching and of the reception they give to students of third countries.


En este proyecto piloto participaron 17 centros de enseñanza secundaria y 18 centros de enseñanza primaria de toda Irlanda; apoyado por todas las partes del sistema educativo, se centró en evaluar la calidad de la planificación escolar, la calidad de la gestión escolar y la calidad del aprendizaje y de la enseñanza en los centros piloto.

This Pilot Project involved 17 secondary schools and 18 primary schools throughout Ireland; supported by all the education partners it focused on evaluating the quality of school planning, the quality of school management and the quality of learning and teaching in the pilot schools.


(7) Considerando que las transformaciones tecnológicas y económicas, así como sus repercusiones en el mercado laboral plantean nuevos desafíos a los centros de enseñanza superior y que, por una parte, los retos derivados de la apertura del mercado mundial y, por otra parte, la afluencia cada vez mayor de estudiantes a los centros de enseñanza superior obligan a los Estados miembros a organizar sus sistemas de enseñanza superior, y la relación de éstos con el Estado y con la sociedad, de manera que se respeten las normas académicas exi ...[+++]

(7) Whereas the technological and economic changes and their consequences for the labour market pose new challenges for higher education institutions and whereas, in view of the challenges of global competition as well as the ever increasing influx of students into higher education institutions, Member States face the task of organising their higher education systems and their relationships vis-à-vis State and society in ways which respect existing academic standards, training objectives, quality standards, the autonomy and/or the independence - in terms of the relevant structures in each Member State - of higher education institutions, ...[+++]


- «centro escolar», todos los tipos de centros de enseñanza escolar, ya se trate de enseñanza general, profesional o técnica, y, de forma excepcional, los centros no escolares de enseñanza por lo que respecta a la promoción de medidas, en particular intercambios de alumnos, en el marco de proyectos relacionados con las lenguas;

- the term 'school` covers all types of institutions whether providing general, vocational or technical education and exceptionally, non-school institutions providing apprenticeship training for the purpose of promoting measures in the framework of language training, particularly exchanges of pupils,


La acción comunitaria se centrará en las escuelas (existen en la Comunidad más de 300.000 centros de enseñanza preescolar, primaria y secundaria), que constituyen uno de los principales lugares de intercambio y de contacto entre los diferentes actores del mundo educativo. Se llevará a cabo mediante proyectos y redes de proyectos de cooperación transnacional, y se articulará en torno a los siguientes ejes: - favorecer la cooperación de los centros escolares mediante, entre otros procedimientos, la movilidad y los intercambios de jóvenes, lo que les dará la ocasión de verse confrontados con personas y situaciones diversas; - sensibilizar a ...[+++]

Centred on schools (there are more than 300 000 pre-school, primary and secondary education establishments in the Community), which are one of the main places for exchanges and contacts between the various people involved in education, and implemented by means of projects and transnational cooperation networks, Community measures in the field of education could be based on the following points: - encouraging cooperation between education establishments by means of, for example, mobility and exchanges of young people, providing them with the opportunity to encounter different environments; - making teachers and other people involved in education more aware of the European dimensi ...[+++]


La Comisión ha publicado una guía europea de centros de enseñanza superior (universidades, institutos privados de enseñanza superior y escuelas técnicas de enseñanza superior) en los que se pueden cursar estudios de medio ambiente.

The Commission is publishing a European guide to higher education institutions (universities, colleges, and other higher education institutions) offering courses relating to the environment.


En los debates organizados con motivo de esta Conferencia, participarán más de 200 especialistas procedentes de diferentes países de la Comunidad y del Espacio Económico Europeo, representantes de todos los interesados, en especial de los gobiernos, de los centros de enseñanza superior tradicionales y de educación a distancia, y de las organizaciones europeas de enseñanza superior.

Over 200 specialists from the various Member States and the countries of the European Economic Area and representing all interested parties, in particular governments, traditional higher education establishments, distance learning establishments and European higher education organisations, are to take part in debates organised as part of the Conference.